[Interview] Jacques Vereecken over TheBoardRoom

  • Bureaus
  • 20 nov 2015 @ 14:35
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Interview

Jacques Vereecken, CEO van Caviar Amsterdam, gaat met zijn team verder onder de naam TheBoardRoom. MarketingTribune sprak hem, en niet eens in de boardroom. 'Samen zijn we twee uitersten in filmproductie.'

Dag Jacques, spannende ontwikkelingen! Hoe is het met je? 

Lekker onrustig.

Caviar Amsterdam wordt TheBoardRoom? Waarom? 

De liefde met het oude network was een beetje over. Verschil van inzicht. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat je Europa kunt aansturen vanuit Amerika. Daarnaast wilde ik heel graag aansluiting bij een digitale/technische productiepartij. Ik geloof erg in geïntegreerde productie. Voorwaarde is dan wel dat alle disciplines als één team functioneren.

Begin dit jaar las ik dat MediaMonks begon met MADE.FOR.DIGITAL. Dat was de kogel door de kerk. Ik dacht: "Als ze social content gaan produceren, is er ruimte voor meer." Diezelfde middag nog zat ik met Victor en bleek die gedachte juist. Uit het network van Mediamonks komt meer en meer de vraag of ze naast alle digitale producties ook de lineare commercial kunnen produceren. Typisch geval van the right time and the right place.

Wat houdt de samenwerking met MADE.FOR.DIGITAL in?

Samen zijn we twee uitersten in filmproductie. We vinden elkaar in het midden. Samen kunnen we vanuit één productie alle media bedienen; all screen film.

Kun je wat meer vertellen over de talenten van L-A-D-A?

L-A-D-A is ooit begonnen om jong talent de kans te geven om vlieguren te maken. Regisseurs die nog niet de showreel hebben, die vaak wordt gevraagd, maar waarvan wij zien dat het talent er in zit. Ik geef al 10 jaar commercial workshops op de Filmacademie en zie vrij snel wie het DNA heeft om in ons vak verder te komen. L-A-D-A is opgegaan in MFD. Dat is extra leuk, omdat via het Mediamonks netwerk nu ook internationaal werk voor ze binnenkomt.

Wat is het laatste nieuws?

We pitchen samen met MADE.FOR.DIGITAL op een klus. Niet tegen elkaar, maar met elkaar. De formule werkt nu al!

www.theboardroom.film

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken