[Interview] Jacques Vereecken over TheBoardRoom
- Bureaus
- 20 nov 2015 @ 14:35
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Interview
- 20 nov 2015 @ 14:35
- Dewi Smeenk
Jacques Vereecken, CEO van Caviar Amsterdam, gaat met zijn team verder onder de naam TheBoardRoom. MarketingTribune sprak hem, en niet eens in de boardroom. 'Samen zijn we twee uitersten in filmproductie.'
Dag Jacques, spannende ontwikkelingen! Hoe is het met je?
Lekker onrustig.
Caviar Amsterdam wordt TheBoardRoom? Waarom?
De liefde met het oude network was een beetje over. Verschil van inzicht. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat je Europa kunt aansturen vanuit Amerika. Daarnaast wilde ik heel graag aansluiting bij een digitale/technische productiepartij. Ik geloof erg in geïntegreerde productie. Voorwaarde is dan wel dat alle disciplines als één team functioneren.
Begin dit jaar las ik dat MediaMonks begon met MADE.FOR.DIGITAL. Dat was de kogel door de kerk. Ik dacht: "Als ze social content gaan produceren, is er ruimte voor meer." Diezelfde middag nog zat ik met Victor en bleek die gedachte juist. Uit het network van Mediamonks komt meer en meer de vraag of ze naast alle digitale producties ook de lineare commercial kunnen produceren. Typisch geval van the right time and the right place.
Wat houdt de samenwerking met MADE.FOR.DIGITAL in?
Samen zijn we twee uitersten in filmproductie. We vinden elkaar in het midden. Samen kunnen we vanuit één productie alle media bedienen; all screen film.
Kun je wat meer vertellen over de talenten van L-A-D-A?
L-A-D-A is ooit begonnen om jong talent de kans te geven om vlieguren te maken. Regisseurs die nog niet de showreel hebben, die vaak wordt gevraagd, maar waarvan wij zien dat het talent er in zit. Ik geef al 10 jaar commercial workshops op de Filmacademie en zie vrij snel wie het DNA heeft om in ons vak verder te komen. L-A-D-A is opgegaan in MFD. Dat is extra leuk, omdat via het Mediamonks netwerk nu ook internationaal werk voor ze binnenkomt.
Wat is het laatste nieuws?
We pitchen samen met MADE.FOR.DIGITAL op een klus. Niet tegen elkaar, maar met elkaar. De formule werkt nu al!
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management